In de achtste finales van de KNVB-beker speelt GA Eagles een uitduel tegen Heracles Almelo. Het duel wordt gespeeld op maandag 21, dinsdag 22 of woensdag 23 december aanstaande.

Het betekent het derde thuisduel van Heracles in het bekertoernooi. Overwinningen op Haarlem (3-0) en RKC Waalwijk (1-0) leidde ze naar de vierde ronde.  In de competitie bezet Heracles Almelo momenteel een verrassende 6de plaats. In tegenstelling tot vorig seizoen behaald de club momenteel de meeste punten buitenshuis, waarbij moet worden aangetekend dat het thuisprogramma ook beduidend zwaarder was.
De laatste keer dat beide clubs elkaar troffen in competitieverband was op 11 maart 2005, toen GA Eagles in Almelo met 1-3 won door doelpunten van Bram Marbus (2x) en Ivo Rossen. Peter Reekers, nog steeds deel uitmakend van de selectie van Heracles, scoorde voor de thuisclub.
Ook in het seizoen 2005/2006 werd GA Eagles in de KNVB-beker gekoppeld aan Heracles. Dit duel werd echter niet gespeeld, aangezien Heracles in het duel tegen het Amsterdamse DCG een niet-speelgerechtigde speler had opgesteld. DCG werd hierdoor reglementair als winnaar uitgeroepen en speelde in plaats van Heracles tegen GA Eagles.
Bij Heracles hebben Resit Schuurman, de assistent-trainers Hendrie Krüzen en John Stegeman en fysiotherapeut Niki Leferink een GA Eagles-verleden. Aan de andere kant huurt GA Eagles doelman Remko Pasveer van de Almeloërs. Zijn vader, Eddy Pasveer, is momenteel keeperstrainer van Heracles