De profs verlaten definitief Berg en Bos. De KNVB zal per 17 Januari de licentie van AGOVV intrekken en de club uit de competitie nemen. Hiermee komt er ook een einde aan de streekderby, ook wel de Stedendriehoekderby genoemd. Een derby echter, die nooit echt veel aanzien kreeg. Van veel rivaliteit was ook geen sprake, vooral omdat historisch gezien veel voetballiefhebbers uit de regio Apeldoorn Go Ahead Eagles al in hun hart gesloten hadden. Na de herintreding van AGOVV in het betaalde voetbal werd er dan ook veel te snel gegrepen naar beperkende maatregelen betreffende de kaartverkoop en het vervoer rond deze wedstrijden, een gemiste kans om deze derby wel tot leven te brengen.

Apeldoorn en AGOVV werd nimmer een goed huwelijk. Supporters wisten de gang naar het pittoreske onderkomen amper te vinden. Tel hierbij op de stroeve relatie met de amateurtak, een stadion (lees hoofdtribune) dat op instorten staat, financieel wanbeleid en het faillissement is niet zo verwonderlijk. Een fusie tussen de twee streekgenoten, ooit geopperd als de stap naar een succesvolle club in de Stedendriehoek, zal er dus nooit meer gaan komen. Een feit waar wij natuurlijk niet rouwig om zijn.
Maar toch: een dieptrieste dag voor de supporters en werknemers van de “blauwen”. Zij zullen de vrijdagavond anders in moeten gaan vullen. Wij wensen hen veel sterkte.

Omdat het thuisduel op 16 november slechts één punt opleverde pakt het schrappen van de resultaten van AGOVV niet ongunstig uit. Een aantal concurrenten wist namelijk wel de volle winst te pakken. Op 12 april, de dag waarop de return gepland stond, hebben we dus een vrije avond.

Go Ahead Eagles doet er verstandig aan de pijlen stevig te gaan richten op de voetballiefhebbers en sponsors in de regio Apeldoorn en op de Veluwe.  Hoe triest het ook is voor de betrokkenen in Apeldoorn, het biedt wel kansen. Zoals al eerder gemeld is Apeldoorn altijd al een beetje rood-geel gekleurd geweest. Tijd om dit “verzorgingsgebied” terug te winnen!