Remko Pasveer is door de supporters van Go Ahead Eagles gekozen tot ‘Eagle van het jaar’ seizoen 2009-2010. Tijdens de huldiging na afloop van de play-off wedstrijd tegen Willem II werd hij evenals zijn collega’s door de Supportersvereniging in de bloemetjes gezet en ontving hij de wisseltrofee en een blijvende herinnering.
Op onze site kon ook dit jaar na iedere thuiswedstrijd in de reguliere competitie gestemd worden op de ‘man of the match’. Lange tijd werd het een nek aan nek strijd tussen Remko Pasveer en zijn maatje in het hart van de defensie, Dave Bus. Uiteindelijk nam Remko Pasveer met 58 punten duidelijk afstand. Dave Bus eindigde  als tweede met een totaal van 43 punten. Op gepaste afstand bezet Jules Reimerink met 25 punten de derde plek.
Remko Pasveer kan terug kijken op een ijzersterk seizoen waarin hij in 41 wedstrijden maar liefst 17 maal de nul wist te houden. Helaas zal hij Go Ahead Eagles de rug toe keren en volgend jaar onder de lat staan bij Heracles Almelo, de club waar hij nog altijd onder contract staat. Een wijs besluit van de technische staf in Almelo. Een geweldige prof, welke de uitverkiezing meer dan verdiend heeft. We blijven hem volgen en wensen hem een fantastische carrière toe.