De wedstrijd in de tweede ronde van het KNVB bekertoernooi van aanstaande woensdag tegen Rijnsburgse Boys is voor Go Ahead Eagles supporters alleen te bezoeken middels een autocombi. Deze maatregel is door de autoriteiten in de gemeente Katwijk opgelegd. De SV heeft om opheldering gevraagd bij Peter Brandwacht , veiligheidscoordinator binnen Go Ahead Eagles over de in onze ogen verbazingwekkende maatregel.

"De gemeente Katwijk stuurde in eerste instantie aan op een buscombi. Mede gezien het aanvangstijdstip in combinatie met de speeldag voor ons volstrekt onacceptabel. Wij hebben vervolgens gemeld dat vrijvervoer voor onze supporters eigenlijk de enige optie is. Burgemeester Wienen van de gemeente Katwijk wilde hier echter niet aan mee werken, met o.a. als reden dat er in Lisse die avond de wedstrijd FC Lisse – Fc Den Bosch wordt gespeeld. (Ook de Bosschenaren dienen per autocombi de wedstrijd te bezoeken.) Na overleg met de voorzitter van Rijnsburgse Boys is vervolgens de afspraak gemaakt dat ter compensatie van de autocombi de wedstrijd voor onze supporters gratis te bezoeken zou zijn, onder voorwaarde dat deze afspraak door de burgemeester zou worden bekrachtigd. Ook hier wilde de burgervader van Katwijk echter niet aan mee werken.
De voorzitter van Rijnsburgse Boys is er op gewezen dat als gevolg van het opgelegde combivervoer de kassa’s op de wedstrijddag gesloten dienen te blijven”.
De autoriteiten, met de burgemeester als eindverantwoordelijke, hebben zoals altijd de beslissende stem in deze waardoor wij als bezoekers aan het kortste eind trekken. We zullen het dus met een autocombi moeten doen.  Het zal ons benieuwen of de kassa’s inderdaad gesloten zijn.

Wie in het bezit is van en tot uitkaart geregistreerde seizoenkaart of clubcard van Go Ahead Eagles kan zich inschrijven tot en met dinsdag 22 september, 16.30 uur. Dat kan per mail via uitwedstrijden@ga-eagles.nl. De volgende gegevens dienen te worden gemaild.

Naam:
Nummer geregistreerde uitkaart:
Kenteken auto waarmee wordt gereisd:

Wie deze wedstrijd bezoekt, kan de bestelde kaart op woensdagmiddag 23 september tussen 14.30 en 15.00 uur ophalen bij de stadionkassa.