De seizoensopening heeft Go Ahead Eagles in eigen stadion tegen Sparta Rotterdam geen punten opgeleverd. Lange tijd leek de kans op succes groot. Een al dan niet terechte rode kaart voor Joey Suk, tien minuten na rust deed de wedstrijd echter kantelen waardoor Sparta de in de eerst helft opgelopen achterstand alsnog wist om te buigen. 1-2
De eerste helft was op de eerste paar minuten na voor Go Ahead. Met een fabelachtige reflex op een kopbal van Mayele wist Sergio Padt zich direct te onderscheiden. Al snel nam de thuisploeg echter het heft in handen resulterend in een vroege voorsprong na een prachtig uitgevoerde counter. Louis Pedro wist de bal ‘op de stropdas’ van Patrick Gerritsen te deponeren die dit buitenkansje vakkundig met een volley afrondde. Het vervolg van de eerste helft werd gecontroleerd waarbij met name Koen van der Biezen zelfs dichtbij de 2-0 was.
De goede start in de tweede helft was zoals gezegd maar van korte duur. Een forse tackel van Joey Suk werd door scheidsrechter Sanders met rood bestraft. Achteraf de absolute ommekeer in de wedstrijd. Sparta zag plotseling kansen op meer en werd daarbij geholpen door de mannen van Ulderink die alleen maar achteruit lopend het onheil over zichzelf afriepen. Kevin Strootman en David Abdul beslisten snel daarna de wedstrijd in hun voordeel.
Een zure nederlaag waarbij er lang perspectief was op meer. Vrijdag kans op herstel in en tegen Veendam. Denk aan het vroege aanvangstijdstip.