Go Ahead Eagles was zondagmiddag dicht bij een stunt in wat later bleek, de kampioenswedstrijd van De Graafschap.

In de volgepakte Vijverberg nam de jonge ploeg van Andries Ulderink brutaal de leiding. Na twee fraai uitgespeelde aanvallen brachten Maikel Kieftenbeld en Jules Riemerink binnen een kwartier de 0-2 op het scorebord. Het vervolg van de eerste helft bleef Go Ahead betrekkelijk eenvoudig overeind en legde het de Vijverberg het zwijgen op. In de tweede helft probeerde De Graafschap opportunistisch de druk op het doel van Remko Pasveer op te voeren. Al vrij snel leverde dit de aansluiting op via Hugo Bargas, het sein voor de Graafschap om vol op de winst te gaan spelen. De aanvalslinie van Go Ahead Eagles kon geen gebruik maken van de ruimte die de Graafschap achterin bood en de wedstrijd zodoende op slot gooien. Twee standaard situaties brachten in het slot van de wedstrijd uiteindelijk toch het kampioensschap in Doetinchem en bezorgden de bezoekers een enorme kater.  Hierbij vertolkte scheidsrechter Winter een dubieuze rol. De gelijkmaker viel uit een vrije trap die eigenlijk in het voordeel van Kieftenbeld gegeven had moeten worden, weigerde hij tot tweemaal toe Juri Rose van het veld te sturen en maakte hij zich helemaal belachelijk maakte door in blessure tijd Pasveer wel weg te sturen toen hij Nalbantoglu een duwtje gaf omdat hij weigerde de bal terug te geven.
De uitgelezen mogelijkheid om de gewenste vijfde plek nu al veilig te stellen werd dus niet gepakt door de jonge en zwaar gehavende ploeg. Met nog drie wedstrijden te gaan en vijf punten voor op de nummer zes moet dat echter haalbaar zijn.