In tegenstelling tot het uitvak, dat lange tijd vocaal de baas was in de volle Kuip, slaagden de spelers van Go Ahead Eagles er niet in hun stempel op de wedstrijd te drukken. Feyenoord won uiteindelijk enigzins geflatteerd met 5-0.

Eerste helft

De start van de wedstrijd was erg nerveus. Onder toeziend oog van een met 850 supporters gevuld en uiterst sfeervol uitvak, werd Go Ahead direct onder druk gezet. Op het moment dat er wat meer rust in het elftal leek te komen maakte Bart Vriends een enorme fout in de opbouw. De overname van Feyenoord bracht de bal bij de goed spelende Hagenaar Immers die het leder uiterst precies langs doelman Andersen schoot; 1-0.
In het vervolg van de eerste helft waren de beste kansen misschien wel voor de bezoekers. Met wat meer vernuft had de verdiende gelijkmaker op het scorebord gestaan. Helaas was dat, zoals veel vaker dit seizoen, niet het geval. Job van der Linden was erg dichtbij toen hij met zijn specialiteit de vrije trap Edwin Mulder verschalkte, de paal stond succes echter in de weg. Daarna kreeg Falkenburg nog een beste kans; hij schoot van dichtbij net naast. Antonia kon nog eens vrij doorlopen maar zijn schot was te zacht om Mulder in de problemen te brengen. Turuc liep tegen een gele kaart op en mag woensdag tegen

Tweede helft

De overbrugbare achterstand en het redelijke spel uit de eerste helft lieten nog ruimte voor hoop op een stuntje. Helaas; binnen vijf minuten werd die hoop de bodem ingeslagen door de thuisploeg. Tonny Vilhena kopte uit een voorzet van dichtbij onhoudbaar raak; 2-0.
Omdat het doelgemiddelde aan het eind van de rit nog van doorslaggevende waarde kan zijn hoop je dat de schade beperkt blijft. Feyenoord mocht echter uitlopen naar haar grootste overwinning van het seizoen. Doelpunten van Boëtius, te Vrede en Nelom resulteerden in een eindstand van 5-0.

Na deze enigzins ingecalculeerde nederlaag staat een uiterst belangrijke week voor de boeg. We staan nog steeds op de veilige vijftiende plaats maar het verschil met RKC is nog maar één punt. Woensdag wacht NAC in de eigen Adelaarshorst waarna zaterdag in Almelo de wedstrijd tegen Heracles volgt. Het puntentotaal moet opgekrikt worden op weg naar lijfsbehoud.

Stem hier op uw man of the match

Interviews

Jarchinio Antonia

Foeke Booy

Jop van der Linden

Bart Vriends

Met dank aan Erik van Luttikhuizen

Feyenoord – Go Ahead Eagles 5-0 (1-0). 13. Lex Immers 1-0,
49. Tonny Vilhena 2-0, 64. Jean-Paul Boëtius 3-0, 77. Mitchell te Vrede 4-0,
89. Miquel Nelom 5-0. Scheidsrechter: Liesveld. Toeschouwers: 45.000. Gele
kaart: Kongolo (Feyenoord); Türüç (GA Eagles).

Feyenoord: Mulder; Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Kongolo
(73. Nelom); Clasie (80. Vormer), Immers, Vilhena; Schaken, Te Vrede (88.
Armenteros), Boëtius.

GA Eagles: Andersen; Amevor, Vriends, Van der Linden,
Schenk; Rijsdijk (62. Kolder), Overgoor (68. Lambooij), Türüç; Antonia (75.
Azevedo), Falkenburg, Houtkoop.