Over een aantal weken start de vernieuwbouw van de Adelaarshorst. De hoofdtribune zal aan de sloophamer ten prooi vallen, hetgeen vanzelfsprekend grote gevolgen zal hebben voor ons supportershome aangezien deze voor een belangrijk deel is gesitueerd onder de hoofdtribune.
Onder de vernieuwde hoofdtribune, op dezelfde plek als de huidige, wordt het home herbouwd.

UItbreiding

Het home zal echter een heel ander gezicht krijgen. De belangrijkste wijziging vormt de uitbreiding met zo’n tachtig vierkante meter. In onze ogen noodzakelijk vanwege de capaciteitsuitbreiding van het stadion en onze ledengroei. De hinderlijke L-vorm zal hierdoor grotendeels verdwijnen. De toegang wordt verplaatst en zal groter worden om de verbinding met het supportersplein te versterken.

Overdekt plein

De verdieping van de nieuwe hoofdtribune zal een deel van het supportersplein voor het home overdekken, wat voordeel biedt bij slecht weer en sfeerverhogend zal werken is de verwachting. De scheiding met de rest van het plein wordt gevormd door boogconstructies, te zien op de onderstaande afbeelding. Deze geven de aanblik van het supportershome een karakteristiek, Engels aandoend karakter.

In het home vind je de keuken niet meer op de vertrouwde plek. Deze zal verhuizen naar de huidige opslag waarbij de uitgifte alleen naar het overdekte supportersplein zal plaatsvinden. De koffiecorner verdwijnt. Koffie is straks te verkrijgen achter de bar.

Bar

De bar wordt verplaatst naar de wand waarop nu de airbrush skyline te vinden is en zal een aanzienlijk groter effectief oppervlak krijgen om de service te verbeteren.

Het karakter van het vernieuwde stadion proberen we terug te laten komen in het supportershome. Het interieur gaat flink op de schop. De onderstaande impressie betreft niet het definitieve ontwerp maar geeft wel een idee hoe het er in augustus uit zal komen te zien. Er komen vaste zitbanken op statafel hoogte.

Impressie,home, slechts indicatief

Museum

Zoals inmiddels in de pers viel te lezen is het budget van de club niet toereikend om de eerder toegezegde realisatie van een Go-Ahead museum in het stadion mogelijk te maken. Betreurenswaardig en een gemiste kans, al is er begrip voor de moeilijke keuzes welke de club heeft moeten maken. Om de rijke historie van onze club toch een plaats te geven zal de supportersvereniging in goede samenwerking met stichting Niet te Kraken in het home een vitrine inrichten waar wisselende collecties aan onze bezoekers getoond kunnen worden.