Na enkele afgelastingen mochten de mannen eindelijk weer de wei in. Misschien wel de juiste omschrijving van het veld in Den Bosch overigens. Het werd een teleurstellende start van de tweede seizoenshelft want evenals het veld was het spel van de bezoekers niet best wat resulteerde in een 1-0 nederlaag.

In de transferperiode is gepoogd de defensie te versterken met Bart Viends en Xandro Schenk. Beide mochten dan ook rekenen op een plek in het basisteam van Erik ten Hag en stonden in tegenstelling tot de laatste wedstrijden slechts één tegengoal toe. Dit betrof ook nog eens een schot van afstand, niet direct het sterkste punt van doelman Marsman bleek andermaal. In een veel te laag tempo werd het defensieve Den Bosch, dat nog gebukt ging onder het bekerdebacle van de afgelopen week, echter veel te weinig onder druk gezet. De thuisploeg bleef dan ook eenvoudig overeind. De vroeg opgelopen achterstand werd logischerwijs dus ook de eindstand.

De komende week komen op maandag en vrijdag respectievelijk SC Veendam en Fortuna Sittard op bezoek in de Adelaarshorst. Deze wedstrijden moeten goed afgesloten worden om de bovenste plaatsen in het vizier te kunnen houden.

Foto’s Den Bosch – Go Ahead Eagles