Go Ahead Eagles en SC Cambuur maakten er vrijdagavond een boeiende voetbalavond van.  Ruim 5100 toeschouwers zagen in de eerste helft de thuisploeg met goed combinatiespel het heft in handen nemen. Sterker nog, de bezoekers uit Leeuwarden werden bij vlagen zoek getikt. Dat er uiteindelijk een penalty aan te pas moest komen om de 1 – 0 op het bord te krijgen mogen de mannen van Erik ten Hag zich zelf aanrekenen.  Suk schoot dit buitenkansje overigens weer zelfverzekerd binnen. Een handvol fraaie kansen voor Antonia, Houtkoop en Kolder werden niet verzilverd.

Na de rust een compleet ander wedstrijdbeeld. Cambuur kreeg met veel fysieke arbeid meer grip op de wedstrijd. De thuisploeg daarentegen had de grootste moeite nog kansen uit te spelen. De gelijkmaker van Hemmen, na totaal onnodig  balverlies op het middenveld, was een logisch vervolg. Zelfs het ene puntje kwam in de slotfase nog in gevaar. Na het uitstekende optreden in de eerste helft was dat overigens wel erg zuur geweest.

Volgende weekend is er geen competitieprogramma. Daarna wacht de volgende pittige uitdaging, in Rotterdam is Sparta de volgende tegenstander.

Foto’s GA Eagles – SC Cambuur

Stem hier op uw man of the match.