Go Ahead Eagles heeft de laatste thuiswedstrijd van de reguliere competitie met 1-4 verloren.
Een pijnlijke avond voor de ploeg van John Stegeman.

Vlak voor de kerstdagen wist Go Ahead Eagles op haar gemak de uitwedstrijd in Waalwijk te winnen.
RKC trad vrijdagavond met vijf andere basisspelers aan ten opzichte van de wedstrijd eerder dit seizoen.

De wedstrijd moest nog goed en wel op gang komen of RKC stond al op voorsprong. Gino Bosz ging kinderlijk in de fout en zag het een kapitale blunder worden omdat Bilate het cadeautje met beide handen uit wist te pakken. Dat er al weken zand in de motor zit bij de Deventer formatie bleek ook vanavond weer. Pas na een half uur noteerden we de eerste serieuze kans voor de thuisploeg. Van der Venne zag een volley in de doelman afketsen op de knie van verdediger Mulder.

De middenvelder van Go Ahead Eagles kreeg een minuut later nog een behoorlijke kans maar verkoos een wippertje richting van Moorsel boven een volley richting het doel van Vaessen waardoor Go Ahead Eagles met een achterstand aan de thee ging.

Met Langedijk voor Dekker verkoos Go Ahead Eagles de weg naar voren. Echter had het even buiten Stijn Spierings gerekend. Die schoot na dertig seconden namelijk raak. De opdracht voor de ploeg van John Stegeman werd daardoor lastiger maar al snel vond men de aansluiting. Van der Venne bleek het eindstation van een prima aanval.

In de zoektocht na de gelijkmaker had Go Ahead Eagles ongeveer twintig minuten de overhand. Echter werd de ploeg nauwelijks echt gevaarlijk. Van der Venne zag een bal nog voor de doellijn met de benen weggehaald worden door Vaessen. Maar veel meer serieus doelgevaar kon de ploeg van Stegeman niet creëren.

De avond werd namelijk nog pijnlijker. Oud Go Ahead Eagles speler Darren Maatsen gooide de wedstrijd in het slot nadat hij in de counter sneller was dan Roland Baas. De mooiste treffer kwam uiteindelijk op naam van Stijn Spierings die met z’n tweede van de avond de wedstrijd voor RKC op prachtige wijze afsloot.

Go Ahead Eagles heeft nog één wedstrijd om de vorm te vinden waarmee het de play-offs in wil gaan. Dat moet dan volgende week vrijdag in de Vliert tegen FC Den Bosch gaan gebeuren.