Twee solide defensies en weinig kansen. Zo laat de wedstrijd Jong AZ-Go Ahead Eagles zich samenvatten. De wedstrijd in Wijdewormer eindigde dan ook zoals hij begon: nul-nul.

In de eerste helft vielen welgeteld twee kansen te noteren. Reijnders vond in de openingsfase Stevens op zijn pad en vlak voor rust ging een schot van Bel Hassani via een Eagles-verdediger net naast. Tussen beide pogingen toonden beide defensies zich uiterst solide.

Ook in het begin van de tweede helft was AZ, dat nog een kleine kans maakte op de winst van de derde periode, gevaarlijk. Spits Kaandorp van Jong AZ kopte net naast. Hierna was het twintig minuten wachten op het volgende gevaar: Bel Hassani dacht te scoren, maar Stevens en Ketting haalden de bal op miraculeuze wijze voor de doellijn weg.

Een klein half uur voor tijd maakte Bruno Andrade zijn rentree bij Go Ahead Eagles. Hij verving Pieter Langedijk. Tien minuten later waren de bezoekers voor het eerst echt gevaarlijk. Stefano Beltrame passeerde zijn directe tegenstander en had een goed schot in huis. Olij kon de bal stijlvol uit de hoek tikken. Diezelfde Olij moest niet veel later handelend optreden toen Givan Werkhoven na goed doorzetten op doel schoot.

Hiermee trok Go Ahead Eagles de kansenverhouding nagenoeg gelijk. In een wedstrijd zonder al te veel kansen kregen beide ploegen dan ook wat ze verdienden: een punt.

Go Ahead Eagles vervolgt de competitie aanstaande vrijdag bij de start van de vierde en laatste periode met een thuisduel met SC Telstar.