De eerste thuisoverwinning is een feit. FC Den Bosch, traditioneel altijd een lastige tegenstander, werd ditmaal kansloos naar huis gestuurd.

In de eerste helft was het krachtsverschil niet zo groot, al waren de beste kansen wel voor Go Ahead. Oud Eagle Jeffrey Vlug,  kon hier als enige iets tegenoverstellen. Zijn poging belandde buiten bereik van Marsman op de deklat. Maar dit was het dan ook wel voor de gasten uit Den Bosch.

In de tweede helft werden de bedoelingen van de thuisclub snel duidelijk.  Steeds vaker werd het doel van de Bossche goalie Begois belaagd, waarbij met name de snelle buitenspelers een plaag bleken voor de defensie van Den Bosch. Antonia en Houtkoop hadden dan ook een groot aandeel in de 3-0 overwinning die in een tijdsbestek van een kleine tien minuten tot stand kwam. Antonia mocht de assists verzorgen bij de eerste twee goals gemaakt door respectievelijk  Xander Houtkoop en Quincy Promes. Doelpuntenmaker Promes vond op zijn beurt met een prachtige pass Xander Houtkoop die met zijn tweede de wedstrijd in het slot gooide.  Met deze dikverdiende overwinning is de plek in de top vijf weer heroverd. Dinsdag wacht VVV Venlo in de eigen Adelaarshorst bij de strijd om de KNVB-Beker. Vrijdag volgt de uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard. De SV organiseert voor dit duel een busreis.

Stem hier op uw man of the match.

Foto’s volgen later in het fotoalbum.