In een dodelijk saai foutenfestival pakte Go Ahead Eagles in de ‘dying seconds’ de volle driepunten in Utrecht. Belangrijke punten omdat hiermee de druk van de selectie afblijft in strijd om lijfsbehoud.

Tempoloos voetbalden beide teams een voorzichtige eerste helft. De thuisclub mistte veel basiskrachten en beide teams hielden het speelveld klein. De eerste speldenprik was een afstandsschot van de jonge Belg Descotte die keeper De Lange kon keren.

Edvardsson probeerde kunstig om te halen, maar zijn inzet in de 24ste minuut miste kracht. Jens Toornstra zag tien minuten later zijn vrije trap bijna binnenvliegen toen de bal aan alles en iedereen voorbijschoot. Echter De Lange was attent en tikte de bal uit de onderhoek. Vijf minuten voor de thee scoorde de thuisploeg pardoes toen de Eagles het balbezit verprutste en Nauber kinderlijk eenvoudig Douvikas liet ontsnappen.

De Griekse topschutter had nog een lange weg te gaan maar toonde zich een killer door keeper De Lange kansloos te laten en de 1-0 ruststand op het bord leek te zetten. Leek, want twee minuten later namen diverse spelers het doel onder vuur, maar met kunst en vliegwerk bleef Utrecht overeind. Daar had het zelfs een knappe redding van Hendriks voor nodig, die de bal net niet klem had maar wel een gevaarlijk moment voorkwam.

Bizar was dat scheidsrechter Bos de VAR corrigeerde en geen strafschop toekende, omdat Hendriks nu eenmaal niet de doelman van de thuisclub is. Nog vreemder is dat diezelfde leidsman na afloop doodleuk toegaf dat hij wel een elf-meter had moeten toekennen.
Kowet en strafschoppen dit seizoen, het blijft een bizar verhaal…

Gelukkig weet Edvardsen, in de extra tijd, scherp te zijn en attent een kapitale verdedigingsfout van de thuisclub af te straffen en de gelijkmaker binnen te glijden. Daarbij raakte de buitenspeler behoorlijk geblesseerd, want doelman Barkas ging er als een dolle in met gestrekt been. Niet lang na de thee moest Edvardsen dan ook naar de kant en werd vervangen door Fernandes.

Ook het tweede deel kende geen hoge amusementswaarde. De Lange moest een keer handelend optreden na een corner en Idzes zijn kopbal miste precisie. Van der Streek testte De Lange vijf minuten voor tijd en het duel lijkt richting een puntendeling te lopen. Bij een inworp zet de thuisclub nauwelijks druk zodat invaller Fontan de bal kan voorslingeren waar Willumsson scherp blijft.

De bal zijlt over het centrale verdedigingsduo en beland bij Willumsson. De IJslander blijft ijskoud bij de tweede paal, neemt perfect aan en ziet de Griekse doelman reageren. Willumsson hield het speeltuig laag en scoort koel de winnende waarmee hij zijn team een enorme dienst bewijst op de ranglijst.

Onderstaand tref je vier fragmenten aan, te beginnen met een live fragment van onze samenwerkingspartner Salland1. Hun sportprogramma Salland Sport volgt alle duel van Go Ahead Eagles live en in dit fragment is de winnende treffer van Willumsson terug te horen.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl