De ploeg van René Hake herstelde zich erg goed van een vroeg opgelopen achterstand en kwam nog voor rust langszij. Na de thee verzuimden ze echter zichzelf te belonen en kregen in de slotminuten zelfs de deksel op de neus. Geheel tegen alle verhoudingen in scoorde FC Utrecht alsnog de winnende, Kowet met een zuur gevoel achterlatend.

FC Utrecht startte het duel flitsend, de eerste kans was zelfs direct raak. Senior Toornstra behield het overzicht en trok de bal terug vanaf de achterlijn. Topschutter Sam Lammers scoorde voor de zesde achtereenvolgende keer voor de club uit de domstad, zette daarmee al vroeg de 1-0 op het scorebord.

Dominant
Het duurde even voordat GA Eagles deze ‘tik’ te boven kwam, maar gaandeweg de eerste helft domineerde de ploeg van Hake met keurig veldspel, nauwkeurige passing en hield daarmee FC Utrecht voornamelijk op eigen helft. Echte kansen waren er na ruim een half uur spelen; Nauber kopte een vrije trap gevaarlijk op het doel van Barkas.

Verdiende gelijkmaker
Aansluitend trok Adekanye naar binnen, maar schoot voorlangs. Willumsson joeg het speeltuig niet veel later in het zijnet alvorens de verdiende gelijkmaker werd binnengekopt door Nauber. Tegendraads knikte hij de corner van Edvardsen binnen waardoor de verhoudingen weer waren rechtgetrokken in De Galgenwaard. Adekanye kwam net te kort om vlak voor thee zelfs de 1-2 te maken, waardoor beide ploegen met 1-1 de rust in gingen.

Heer en meester
Ook in de tweede helft waren de Eagles bovenliggend: FC Utrecht speelde gehaast en onnauwkeurig. Het wachten was op de 1-2, Breum vuurde zijn eerste kans voorlangs vlak nadat de Deen was ingevallen. De Deventer ploeg was heer en meester op het middenveld en vanuit het opjagen kreeg Adekanye een grote kans, echter joeg hij de bal wild over de kruising. Niet veel later volleerde diezelfde vleugelspeler de bal net over de deklat.

Pardoes de 2-1
Tegen het einde van het duel werd er veel gewisseld en nadat Willumsson de bal van afstand gekeerd zag worden door doelman Barkas, kroop de thuisploeg ook enigszins uit zijn schulp. Linksachter El Karouani testte De Lange en in de extra tijd zette invaller Blake de bal ongehinderd voor het doel van De Lange. Zijn voorzet vond pardoes, een andere invaller, Bozdogan. Deze knikte tegendraads de 2-1 binnen waarmee de thuisclub mazzelde.

Teleurgesteld
Een opgelucht stadion in de Domstad vierde feest na deze verrassende en verlossende treffer. Go Ahead Eagles droop teleurgesteld af, wetende dat het een gouden punt had laten liggen, temeer FC Utrecht op de ranglijst over Go Ahead Eagles heen gaat en de directe concurrenten steeds dichterbij komen.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl