Jarchinio Antonia mag zich de man of the match noemen van het duel Vitesse – Go Ahead Eagles. De wedstrijd leverde het gewenst punt op wat de handhaving in de Eredivisie bewerkstelligde. Een geweldige prestatie van de mannen van Foeke Booy.

Constante dreiging

Jarchinio Antonia was verantwoordelijk voor het tweede doelpunt  en daarnaast constant dreigend waarbij hij in de slotfase zelfs het duel had kunnen beslissen.
Sjoerd Overgoor, naar verluid in de belangstelling van enkele clubs, kreeg genoeg stemmen voor de tweede plaats. Na vorige week had hij de eerste plaats echter al onbedreigd in handen en mag zich dan ook de nieuwe ‘Eagle van het jaar’ noemen.  De officiële huldiging zal waarschijnlijk niet heel lang op zich laten wachten.

Job van der Linden en Marnix Kolder deelden de derde plaats.

Eagle van het jaar

Aan het tussenklassement zal met nog één wedstrijd te gaan niet veel meer veranderen. De top drie staat inmiddels vast. Zoals gezegd kan Sjoerd Overgoor de overwinning niet meer ontgaan.
Eagle van het jaar 2012-2013 Bart Vriends moet dit jaar genoegen nemen met een niet onverdienstelijke tweede plek.
De nummer drie is verrassend Eloy Room geworden. In slechts één seizoenshelft vergaarde de naar Vitesse teruggekeerde doelman voldoende punten om hoog in het klassement te eindigen.