Go Ahead Eagles is de tweede seizoenshelft begonnen met een 1-1 gelijkspel tegen Almere City. In de Adelaarshorst kreeg de ploeg van Jack de Gier de meeste kansen en wellicht ook de beste kansen maar moest het genoegen nemen met een puntendeling.

De openingsfase van het duel was voor de bezoekers uit Flevoland. Dat werd na ongeveer 17 minuten bevestigd door een afgekeurd doelpunt van Thomas Verheydt. Een schot van Loen werd nog gekeerd door Verhulst maar de rebound vond uiteindelijk geen doorgang voor de oud spits van Go Ahead Eagles.
Daarna nam Go Ahead Eagles het heft twintig minuten stevig in handen. Met veel beweging en snelheid trok het ten aanval. Het leverde vier grote kansen op. De eerste was voor Corboz die de bal richting kruising schoot maar doelman Smits zag redden. Nog geen minuut later werd een poging van Lieftink door twee Almere verdedigers van de lijn gehaald. Ook Richard van der Venne was heel dichtbij maar wederom vond hij een Almere verdediger op zijn weg.
De allergrootste kans van de ‘schiettent’ was voor Rabillard. Na een goede actie van Navratil en een strakke voorzet van, van der Venne ging een hakje van de spits centimeters voorlangs.

Vlak voor de pauze zag ook Lieftink een schot uit de kruising getikt worden. Almere bleef dus in de wedstrijd en had voor de rust zelfs nog op voorsprong kunnen komen, als Verheydt niet op de lat had gekopt.
In de tweede helft deden beide teams een poging de attractieve eerste helft te evenaren. Dat lukte in de kansenverhouding iets minder maar het bleef nog altijd een dikke voldoende. Na ruim een uur was Van der Venne dicht bij de openingstreffer maar stond Smits weer in de weg. Echter kreeg Kip namens de bezoekers de grootste kans, oog in oog met Verhulst liftte hij de bal net over het doel.
Go Ahead Eagles had over het algemeen wat meer spelaandeel en kreeg de meeste kansen. Maar Almere verstopte zich niet. Dat bleek ook nadat Efmorfidis na ruim 70 minuten de 0-1 tegen de touwen schoot. De ingevallen Edqvist schoot Go Ahead Eagles twee minuten later weer langszij.
In de slotfase kreeg Go Ahead Eagles dé kans om alsnog te winnen. Een puike voorzet van Edqvist was echter niet aan Maarten Pouwels besteed waardoor de Deventer formatie genoegen moest nemen met een punt. En dan was dit de meest attractieve wedstrijd van Go Ahead Eagles maar bleek het niet effectief genoeg.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl