Maandagochtend is op 67-jarige leeftijd clubicoon Cees van Kooten overleden.  De thuiswedstrijd tegen Telstar werd zijn laatste wedstrijd in zijn geliefde Adelaarshorst. Zijn slopende ziekte is hem de baas geworden.

Cees van Kooten is nog altijd all-time topscorer van Go Ahead Eagles. Vanaf 1976 wist hij in 6 seizoenen maar liefst 79 keer het net te vinden.  Als 9-voudig international kwam hij vier maal als doelpuntenmaker op het wedstrijdformulier.

Cees verwierf zijn definitieve heldenstatus in de alles beslissende degradatiewedstrijd tegen FC Amsterdam op de slotdag van het seizoen 1977-1978.
In de week voorafgaand aan het duel leek een zweepslag een streep door de rekening te halen. Bij een 0-0 stand begon Cees echter al strompelend zijn warming up. De hoop van 18000 toeschouwers betrad na rust het veld, het lot van de ‘lievertjes’ uit Amsterdam was bezegeld. Hij stelde Stef Walbeek in staat het duel in het voordeel van Go Ahead Eagles te beslissen en het Eredivisieschap veilig te stellen.

De Supportersvereniging Go-Ahead Eagles wenst zijn nabestaanden veel sterkte bij de verwerking van dit verlies.