Go Ahead Eagles en Deniz Türüç hebben vrijdag overeenstemming bereikt over een nieuwe verbintenis. Door de overeenkomst zal de 20-jarige middenvelder ook de komende drie jaar in het shirt van de Deventer club te bewonderen zijn.
In Dordrecht schoot Deniz met een fabelachtige vrije trap op slag van rust de hoop van Dordrecht aan flarden. Het moment dat misschien wel bepalend is geweest voor het verder verloop van de Play-offs, met als beloning de Eredivisie!

Groot talent

“We zijn blij dat we erin zijn geslaagd om zo’n groot talent aan ons te binden”, zegt voorzitter Edwin Mulder van de kersverse Eredivisionist. “Deniz heeft zich het afgelopen seizoen bijzonder goed en snel ontwikkeld. Na de winterstop is het hem gelukt om een vaste basisplaats bij ons te veroveren. We vinden het dan ook geweldig dat hij ervoor heeft gekozen om samen met Go Ahead Eagles de Eredivisie in te gaan.”

Turkije Onder-19

Deniz Türüç maakte afgelopen zomer de overstap van De Graafschap A1 naar Go Ahead Eagles. Tijdens het seizoen 2012-2013 kwam hij tot 22 competitiewedstrijden voor het elftal van trainer Erik ten Hag, terwijl hij in januari ook werd opgeroepen voor de selectie van Turkije Onder-19. Hoewel hij in de competitie nog niet tot scoren kwam, wist Türüç wel het net te vinden tijdens de Jupiler Play-Offs. Met Go Ahead Eagles promoveerde Türüç afgelopen zondag via de play-offs naar de Eredivisie.