Het is gelukt! Na 17 jaar ploeteren in de eerste divisie is Go Ahead, na de zesde plaats in de reguliere competitie, via de Play Offs gepromoveerd naar de Eredivisie. Wat niemand een maand geleden voor mogelijk hield is toch gebeurd. FC Dordrecht (3-3 en 3-0); eredivisionist VVV (1-0 en 3-0) en FC Volendam (3-0 en 0-1) waren niet bij machte om de rood-gele trein te stoppen. FC Volendam scoorde in de thuiswedstrijd nog wel vrij vroeg in de wedstrijd uit een mooie vrije trap van Jack Tuyp. Maar verder lieten de Deventenaren het niet komen. In een wedstrijd die meer spannend was dan goed had Go Ahead voorin het vizier niet op scherp staan. Diverse behoorlijke kansen werden vrij makkelijk verprutst. Overgoor werd – geblesseerd – vervangen door Kaak.

In de tweede helft zakte het niveau nog verder. Volendam kreeg nog een enkele kans maar liet, naarmate de tijd verstreek, steeds meer het hoofd hangen. Verdedigend had Go Ahead de zaakjes goed op orde. In de counter was Go Ahead slordig, de eindpass kwam veelal niet aan zodat het bevrijdende tegendoelpunt maar niet viel. Maar omdat Volendam ook niet meer kon scoren maakte dat niets meer uit. 400 uitzinnige fans in het uitvak gingen na het eindsignaal volledig uit hun dak en velen met hen op andere plaatsen in het overigens lang niet volle stadionnetje.

in de Adelaarshorst waren een kleine 10.000 supporters bijeen gekomen om via het scherm de wedstrijd te volgen. Ondanks het vroege tegendoelpunt en het matige weer bleef de stemming prima en steeg naarmate de wedstrijd vorderde naar een hoogtepunt. Na het laatste eindsignaal ontplofte de Horst.

Later veel meer….