Go Ahead heeft de tweede ronde bereikt van de Play-Offs. In Deventer werd Dordrecht met 3-0 verslagen, ruim voldoende dus na de 3-3 uit de heenwedstrijd.
Een uur lang was de wedstrijd vooral een schaakspel. Go Ahead hoefde niet direct in de wetenschap dat een gelijkspel waarschijnlijk voldoende zou zijn en Dordrecht leek te gokken op een late treffer in de hoop dat het de beslissende zou zijn. Veel kansen vielen er dan ook niet te noteren. De beste kans was na een half uur voor Promes, die fraai oog in oog met doelman Hahn werd gezet door Antonia. Een doelpunt leverde het helaas niet op.

Meer risico

Naarmate de wedstrijd vorderde moest Dordrecht meer risico in het spel leggen op zoek naar de voor hen noodzakelijke treffer. De geboden ruimte werd genadeloos afgestraft door de mannen van Ten Hag. Nadat Promes en Houtkoop al dichtbij waren moest er echter een strafschop aan te pas komen om de ban te breken. Promes, diep gestuurd door Turuc, werd onreglementair gevloerd door Lima. Dit buitenkansje werd na 75 minuten door Promes zelf binnengeschoten. Het startsein voor een heerlijk ‘Eagles kwartiertje’.

In de 84ste minuut maakte de voor Antonia ingevallen Cas Peters aan alle twijfel een eind; 2-0. Het mooiste werd echter voor het laatst bewaard. Vanaf eigen helft werd een geweldige ‘één keer raken aanval’ opgezet met als slot een wonderschone volley van Quincy Promes, Hahn kon er alleen maar naar kijken; 3-0.

Op naar de volgende ronde dus, te beginnen met een thuisduel a.s. donderdag tegen eredivisionist VVV Venlo. De return is op zondagmiddag. Nog twee horden te nemen….