Op donderdagavond 6 februari 2014 is Dirk Jansen, binnen de Go Ahead familie beter bekend als Dick, overleden.

Dirk was jarenlang het gezicht van de Supportersvereniging Go-Ahead Eagles. Liefst 25 jaar beklede hij de functie van voorzitter, groeide uit tot een icoon van de club en verdiende met recht de titel ‘Erelid van de Supportersvereniging’. Na het neerleggen van zijn bestuursfunctie verdween hij echter niet uit het zicht. Met verschillende hand- en spandiensten bleef hij zich inzetten voor de SV. Naast zijn verdiensten voor de SV was Dirk tien jaar lang materiaalman van de club.

Zijn trouwe, onbezoldigde inzet was uniek en leverde hem de titel Gouden Eagle op, een eretitel die slechts vier mannen ten deel viel: Harry Elbers, Hans Nieuwdorp, Adrie Steenbergen en Dirk.

De Supportersvereniging is dankbaar voor alles wat Dirk voor ons heeft betekend en wenst zijn familie veel sterkte toe. Morgen zal er voorafgaand het duel tegen AZ een minuut stilte zijn ter nagedachtenis van Dirk Jansen.