Het lot was ons niet goed gezind. Het op papier aantrekkelijke affiche bleek snel een ‘worst case’ loting.
Omdat het roemruchte Hongaarse Ferencváros nog een straf open had staan wegens herhaaldelijk racistisch gedrag van de eigen aanhang moet het duel in Budapest worden gespeeld zonder publiek. De UEFA, welke onophoudelijk koketteert met de Fair Play gedachte, straft hiermee onze club, misschien wel de meest gezonde club van heel het continent en met name onze supporters die reikhalzend uitkeken naar het Europese avontuur.
Dat de supporters welke verantwoordelijk zijn voor deze sanctie reglementair wel naar Nederland mogen afreizen maakt het nog eens extra zuur. Hoezo Fair Play!

Laten we hopen dat het recht zegeviert en Go Ahead de volgende ronde haalt en er als nog een reis naar Bosnië of Malta geboekt kan worden.
Ook hier had de loting echter ook wel iets gunstiger mogen uitpakken. Tussen de 101 mogelijke tegenstanders zaten heel veel clubs van een minder kaliber. Maar goed we gaan het zien, op naar Emmen!