In de 16de finale van het KNVB-beker toernooi heeft het lot Go Ahead Eagles gekoppeld aan FC Emmen. De wedstrijd wordt gespeeld in onze eigen Adelaarshorst, hoogstwaarschijnlijk op dinsdag 27 oktober. Een welkome aanvulling op het competitieprogramma welke in die periode uitwedstrijden tegen FC Eindhoven en FC Volendam laat zien.  Emmen wist zich te plaatsen voor de derde ronde door een eenvoudige 1-6 overwinning op AFC ’34, daar waar Go Ahead Eagles het zoals bekend een stuk lastiger had tegen Rijnsburgse Boys. Emmen is bezig aan een zeer teleurstellende seizoenstart en momenteel rode lantaarn drager in de Jupiler league. Go Ahead Eagles wist eerder dit seizoen de wedstrijd in Emmen met 0-1 te winnen. Een loting dus met perspectief op een langer verblijf in het bekertoernooi.