Het is een traditie geworden dat na een overwinning de spelers van Go Ahead Eagles de zege vieren met het publiek. En voor de Brinkgreverwegtribune wordt het feestje normaliter iets uitbundiger gevierd. Daarom heeft Go Ahead na de eerste wedstrijden dit seizoen besloten om de nieuwe schuifhekken na afloop direct te openen, zodat de supporters na afloop dicht bij het veld kunnen komen.

Die traditie wil de club graag in ere houden, maar wel na een nadrukkelijk verzoek aan alle supporters. "Blijf ook na een (gewonnen) wedstrijd met beide benen op de grond staan. Het is niet toegestaan op de betonnen wand te klimmen en ga al helemaal niet op de boarding staan. Na de wedstrijd tegen FC Oss gebeurde dat wel en daardoor is schade veroorzaakt. Deze boarding, die computergestuurd is, is zeer kwetsbaar en het vervangen van onderdelen kost een vermogen. Ik weet zeker dat geen supporter van onze club het op zijn geweten wil hebben om Go Ahead Eagles onnodig op kosten te jagen. Vandaar dat we een ieder wijzen op zijn verantwoordelijkheid".

De club wil voorkomen dat zij genoodzaakt wordt de schuifhekken in de toekomst dicht te houden tot na de ereronde. Ook binnen de club geniet men van de ereronde na een overwinning. Men zal dan ook goed communiceren met de achterban om de richtlijnen duidelijk uit te dragen.

Het spreekt voor zich dat supporters – mochten we zondag na afloop van de wedstrijd tegen BV Veendam iets te vieren hebben – niet het veld mogen betreden. Dat is een keiharde eis van de KNVB en indien er toch mensen op het veld komen, kan Go Ahead Eagles een forse boete tegemoet zien. Vandaar dat ook na de wedstrijd dezelfde sancties opgelegd worden aan supporters die het veld betreden.