Voor een aantal vrijwilligers was het zaterdag weer vroeg dag. Na de wedstrijd van vrijdag waren de eersten al weer om 5:30 uur (jawel….) present in het supportershome om de fanshopwagen in te pakken voor een dagje markt in Apeldoorn.

De voetballiefhebbers van Apeldoorn en omstreken werden op de markt gastvrij onthaald  door vrijwilligers van de supportersvereniging, de supportersraad en medewerkers van de club met koffie en thee. Het doel was Go Ahead te promoten waarbij men scherp geprijsde toegangskaarten kon aanschaffen voor het duel Go Ahead Eagles – FC Eindhoven, die gespeeld wordt op vrijdagavond 19 april.

Gemengde reacties

Zoals verwacht werd er divers gereageerd op onze aanwezigheid. Begrijpelijk waren de reacties met een negatieve ondertoon van Apeldoorners welke getroffen zijn door het faillisement van hun club AGOVV. Daarentegen bleek in Apeldoorn ook dat Go Ahead nog altijd een enorm potentieel ‘slapende’ aanhangers heeft in de wijde regio. Door de grote historie dragen veel mensen warme herinneringen met zich mee aan vervlogen jaren, maar zijn ze door verschillende, veelal negatieve randzaken, inmiddels afgehaakt.

Wij weten dat deze negatieve randzaken al jaren achter ons liggen en dat een avondje Go Ahead weer een feest kan zijn voor jong en oud. Wanneer de club zich de komende jaren positief laat zien in de Stedendriehoek en op de Veluwe dan zijn wij er van overtuigd dat veel ‘slapers’ weer over de streep getrokken kunnen worden.

Beoogd voorzitter Edwin Lugt bezocht de markt en roemde de actie van de vrijwilligers die zich op hun vrije dag inzetten voor hun club. En daar kan de redactie van deze site zich alleen maar bij aansluiten.

Sander Post was er ook