Het restant van de wedstrijd Go Ahead Eagles – Heracles Almelo eindigde, net als de eerste verregende 19 minuten, in een gelijke stand;1-1. De ingekorte eerste helft kende weinig hoogtepunten. Go Ahead miste duidelijk aanvoerder Kolder als aanspeelpunt in de aanvalslinie. Overgoor moest afhaken vanwege buikgriep. Beide ploegen blonken vooral uit in balverlies. Duidelijk was dat er veel op het spel stond voor beide ploegen die een overwinning goed konden gebruiken. De 26 minuten leverden verder geen doelpunten op.

Tweede helft

Na de thee veranderde er in eerste instantie weinig aan het spelbeeld. Spannend was het wel maar zelden werden er mogelijkheden gecreerd voor de doelen. Dat veranderde pas naarmate de wedstrijd vorderde. Het bal werd geopend door Jop  van der Linden. Een geweldig ingeschoten vrije trap werd op een weergaloze wijze door ex-Eagle Remco Pasveer uit de kruising getikt.  De tegenvallende Godee, die nauwelijks in het aanvalsspel voorkwam, werd vervangen door Rijsdijk.
In plaats van de voorsprong voor de Eagles was het echter Heracles dat als eerste het net vond. De complete verdedigingslinie van de thuisploeg stond erbij en keek erna toen Duitser Mark Uth een kwartier voor tijd vanaf de middellijn opstoomde en Eloy Room kansloos liet. Het volle uitvak vierde feest en dacht de drie punten – na drie nederlagen op rij – naar huis te kunnen nemen.

Slotoffensief

Die 0-1 vormde het startsein voor een slotoffensief van Deventer zijde. Wederom een fantastische vrije trap van Van der Linden vanaf rand 16 was Pasveer te machtig, maar dit keer stond de paal succes in de weg. Even later faalde Xander Houtkoop oog in oog met de uitblinkende oud-Eagle van het jaar. In de slotminuten schakelde Foeke Booy om naar het alles of niets-concept. En met succes. Amevor werd naar de frontlinie gestuurd en vond met een puike voorzet vanaf rechts Erik Falkenburg die ongehinderd Pasveer ditmaal wel kansloos liet en zodoende een belangrijk punt binnensleepte; 1-1.

Go Ahead etaleerde na rust wel de benodigde strijdlust maar het ontbrak aan de juiste scherpte om deze wedstrijd te winnen; iets dat eigenlijk wel had gemoeten gezien de komende zware wedstrijden die nog voor de winterstop gespeeld gaan worden. Met 17 punten werd wel de dertiende plaats vastgehouden terwijl Heracles met 15 punten op plaats 15 bleef steken. Alle aandacht kan nu gericht worden op een goed resultaat in de ‘wedstrijd van het jaar’, a.s. zondag tegen PEC Zwolle in eigen huis..

Go Ahead Eagles – Heracles 1-1 (0-0)

75. Uth 0-1; 89. Falkenburg 1-1.
Toeschouwers: 7.338, arbiter van Sichem

Geel GAE; Houtkoop, Antonia, Falkenburg. Geel Heracles: Davidsson; Rienstra; Veldmate; bel hassani; Schenkeveld.

Opstelling: Room; Schmidt; Vriends; V.d. Linden: Schenk; Falkenburg; Turuc; Lambooij (oorspronkelijk Overgoor) (Amevor /86); Godee (oorspronkelijk Kolder) (67/Rijsdijk); Antonia; Houtkoop.

Stem hier op uw man of the match

Interviews

Turuc