Het elftal van René Hake speelde gedreven en creëerde de meeste en beste kansen, echter een veel effectiever Ajax won met 2-3 op deze grijze januarizondag in Deventer. De kater achteraf was derhalve enorm, de derde thuisnederlaag op rij in eigen huis is daarmee een feit.

Het was een enerverende middag aan de Vetkampstraat waar Go Ahead Eagles met lege handen achterbleef tegen de miljoenenformatie uit Amsterdam. De supporters treurden om de gemiste kansen en mopperden nog na over de twijfelachtige leiding van scheidsrechter Van Boekel. Komende woensdag kan Kowet zich herpakken in Nijmegen voor de beker.

Trend
Ajax startte traag en onzeker en GA Eagles schaakte keurig mee in het afwachtende duel. Nadat Willumsson een geweldige aanval opzette en Kowet de eerste kans miste, wisten de rood-gelen nog niet dat het de trend zou gaan worden deze middag. De voorzet van Bergwijn vanaf links werd gemist door de Deventer defensie en Brobbey zette zijn ploeg na 27 minuten op een 0-1.

Gemakkelijk gegeven
De Eagles herpakte zich snel en regen de kansen aaneen; Kuipers (2x) en Olivier Edvardsen misten echter. Vlak voor de thee bracht Deijl de bal weer in de 16-meter waar Kuipers de bal verlengde met zijn hak en Victor Edvardsen het speeltuig steenhard tegen de touwen joeg voor de verdiende 1-1. Echter vergat GA Eagles weer goed te dekken bij een gemakkelijk gegeven vrije trap, waarna Tahirovic in de extra tijd de Amsterdammers weer op voorsprong zet.

Wachten op de 3-2
Na de rust kwam Ajax er niet echt meer aan en al snel scoorde Kramer de gelijkmaker na een ingestuurde vrije trap die Willumsson verlengde op de linksbenige verdediger. De ploeg van Hake rechtte de rug en drong aan, het wachten was op de 3-2. Olivier Edvardsen schoot eerst nog recht op de doelman. Halverwege de tweede helft leek het dan te gaan gebeuren, de jarige Edvardsen stoomde alleen richting doelman Ramaj, maar de Duitser redde met de knie.

Vol ongeloof
Diezelfde Victor veegde de bal niet veel later naast en weer drie minuten later drukte de Zweed vanaf de achterlijn de bal keurig voor, maar Breum werd naar de grond gewerkt en kon daarom niet afdrukken. Een penalty meekrijgen zat er niet in vanmiddag en Ajax dook plots op aan de andere zijde en de schuiver van Rensch eindige tegen de touwen. Vol ongeloof zag een kolkende Adelaarshorst Ajax weer op voorsprong komen en ‘zoog’ de ploeg weer naar zich toe; Breum leek een penalty mee te krijgen en Olivier Edvardsen kopte via de grond waar Ramaj wederom knap een antwoord op had.

Kegelde op de deklat
Hake koos er voor 1 op 1 te spelen achterop om die verdiende gelijkmaker af te dwingen en de kansen waren er zeker. Kramer zag weer doelman Ramaj redden op zijn kopbal en invaller Sow kegelde de bal op de deklat. Ajax rekte knap tijd en verzuimde in de tegenstoot zelfs de 2-4 te maken. Uiteindelijk stond de thuisploeg met lege handen, ondanks het overwicht en de betere kansen. Hake greep gedurende het duel al dikwijls naar zijn hoofd en stond ook na afloop vol ongeloof: “Een maand of drie geleden vlogen deze er wel in…”

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl