Go Ahead Eagles is er nog niet in geslaagd zich definitief veilig te spelen. Het noodzakelijke punt hiervoor hoopte men binnen te slepen in de thuiswedstrijd tegen SC Heerenveen. De Friezen gingen echter met de volle buit naar huis, 0-2.

In een wederom sfeervolle Adelaarshorst ontbrak Jarchinio Antonia vanwege een schorsing. Doke Schmidt maakte zijn rentree.  Zeker de continue dreiging van Antonia werd node gemist. Door het gebrek aan stootkracht voorin leverde het vlakke duel in de eerste helft dan ook niet veel kansen op voor beide partijen. Uit een corner wist alleen Joost van Aken namens de tegenstander het net te vinden, 0-1.

In de tweede helft ging Go Ahead op jacht naar de gelijkmaker. Falkenburg en Houtkoop waren erg dichtbij, maar oog in oog met doelman Nordfeldt kwamen zij als verliezer uit het duel.
Nadat de voor de geblesseerd geraakte Overgoor ingevallen Jeffrey RIjsdijk nog een mogelijkheid onbenut liet, sloeg SC Heerenveen via de topscorer van de eredivisie Finnbogason genadeloos toe; 2-0. De Friezen imponeerden nauwelijks, kregen weinig kansen maar gaven wel een lesje in productiviteit. Het luidruchtige uitvak vierde de winst volop.

Hoewel er niet wordt gevreesd is het beslissende punt dus nog niet binnen. Het optreden van de band Flair na afloop op het supportersplein kreeg dus helaas geen feestelijk tintje.

Stem hier op uw man of the match

Go Ahead Eagles – sc Heerenveen 0-2 (0-1)
36. Joost van Aken 0-1
76. Alfred Finnbogason 0-2

Toeschouwers: 7938
Scheidsrechter: Reinold Wiedemeijer
Gele kaart: Daley Sinkgraven, Arnold Kruiswijk (beide sc Heerenveen)

Go Ahead Eagles: Stephan Andersen; Doke Schmidt, Bart Vriends, Jop van der Linden, Ridgeciano Haps (68. Xandro Schenk); Erik Falkenburg, Sjoerd Overgoor (46. Jeffrey Rijsdijk), Deniz Türüç; Joey Godée, Marnix Kolder, Xander Houtkoop (81. Thomas Azevedo).

sc Heerenveen: Kristoffer Nordfeldt; Stefano Marzo, Christiaan Kum (67. Kenny Otigba), Arnold Kruiswijk, Joost van Aken; Pele van Anholt, Joey van den Berg, Marten de Roon; Bilal Basacikoglu (86. Rajiv van la Parra), Alfred Finnbogason, Daley Sinkgraven (82. Hakim Ziyech).