Zaterdagmiddag was Feyenoord in eigen huis veel te sterk voor de Deventerploeg. Ondanks dat de formatie van Hake opbouwend sterk was en de landskampioen er maar lastig grip op kreeg, was het Feyenoord dat in het tweede bedrijf doordrukte en de drie punten eenvoudig in De Kuip hield.

Want, in tegenstelling tot woensdag in Eindhoven, Go Ahead Eagles bouwde geduldiger op voor de thee. Daar had de ploeg van Slot het lastig mee en zocht ook naar verschillende manieren om druk te krijgen op Kowet. Ondanks dat de laatste pass veelal slordig was, kregen Deijl en Adekanye toch kansjes voor het uitteam.

De meesten stonden toe te kijken
De eerste echte kans voor de thuisploeg viel pas in de 36ste minuut te noteren toen topschutter Gimenez naast kopte op de voorzet van Hartman. Drie minuten later overschatte Amofa zich en leek de 1-0 genoteerd te kunnen worden, maar doordat er hands werd geconstateerd, haalde de VAR de treffer weer van het bord. Toch viel de 1-0 nog voor de thee, ondanks de ruimte bezetting in eigen strafschopgebied, stonden de meesten te toe kijken hoe Minteh het speeltuig onder De Lange binnenschoof.

Dak van het doel
Op slag van rust kenden GA Eagles nog twee mogelijkheden in een goede fase, echter werden beide inzetten geblokt. Na de hervatting pakte Feyenoord iets nadrukkelijker het initiatief en kwam Hake zijn elftal er nauwelijks uit. Gimenez zag zijn inzet gekeerd door een katachtige De Lange en in de 56ste minuut viel alsnog de 2-0. Stengs joeg het speeltuig in het dak van het doel na goed voorbereidend werk van Hartman.

Weer een fout van Amofa
Even dreigde het scenario van Eindhoven drie dagen eerder, Kowet bleef slorig in balbezit en tegenstander Feyenoord voerde de druk op. Maar de Rotterdammers waren onnauwkeurig voor het vijandelijke doel. De Lange weerhield Gimenez van scoren en halverwege de tweede helft knalde de Mexicaan ook nog op de paal. Vervolgens weer een fout van Amofa, die onnodig balverlies leed op het middenveld, echter schoof de razendsnelle Minteh de bal ruim naast het doel.

De eretreffer
De 3-0 zou toch nog vallen, een treffer van Neerlands topschutter Gimenez. Blakend van zelfvertrouwen draaide hij om zijn as en ramde ook zijn doelpunt binnen. De Rotterdamse storm ging vervolgens liggen en Go Ahead Eagles loerde in z’n vooruit, iets was beloond zou worden. Nadat De Lange een inzet van invaller Lingr knap keerde, scoorde een andere invaller aan de overzijde. Sylla Sow maakte de eretreffer voor zijn club in De Kuip.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl