Een week voor de IJsselderby heeft Go Ahead Eagles een zware nederlaag geleden in Leeuwarden. De ploeg van Kees van Wonderen ging met 5-2 onderuit terwijl het, na ruim een half uur spelen, nog op voorsprong kwam.

Een intikkertje van Brouwers leek na 45 minuten het verschil te worden tussen Go Ahead Eagles en Cambuur Leeuwarden. Het zou de gedroomde voorsprong voor de ploeg uit Deventer zijn. Echter bleek dat teveel van het goede in een redelijk gelijk opgaande eerste helft, De thuisploeg kwam vlak voor de pauze echter nog op gelijke hoogte. En die domper kwam het team uit Deventer niet meer te boven.

Het eerste kwartier na de rust was van een zeer bedenkelijk niveau aan Go Ahead Eagles zijde. De ploeg moest drie doelpunten incasseren van Boere, Tol en Jacobs. Bij een 4-1 achterstand zocht Go Ahead Eagles toch nog de aanval maar veel kon het niet creëren richting het doel van Sonny Stevens. Sterker nog, het werd via een goal van Kiss ook nog 5-1 waardoor een fikse afstraffing een feit werd.

De 5-2 kon de pijn slechts een beetje verzachten. De nieuweling Cordoba kreeg deze tegentreffer op het scorebord waardoor hij, naast zijn spel, solliciteert naar een basisplaats. Of dat volgende week is in de IJsselderby tegen plek zal de komende week duidelijk moeten worden.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl