Go Ahead Eagles heeft wederom een thuiswedstrijd in de slotfase gewonnen. Tegen Cambuur leek de ploeg van John Stegeman niet meer tot scoren te komen. Echter kwam die ene voorzet goed aan waardoor de bevrijdende 1-0 alsnog viel. De 2-0 van Navratil was de kers op de taart.

Na een openingsfase waarin Go Ahead Eagles direct het initiatief naar zich toe trok kreeg Cambuur de eerste kans van de wedstrijd. Van Kippersluis werd in de diepte weggestuur door spits Robertha. De poging van Van Kippersluis ging centimeters voorlangs bij de tweede paal.

Het bleek de enige ontsnapping van Go Ahead Eagles in de hele eerste helft. Want Cambuur trok zich massaal terug op de eerste helft waardoor de ruimtes ontzettend klein waren. Een half uur lang speelde Go Ahead in een hoog tempo richting het doel van de tegenstander. Doorkomen via de vleugels was het devies. Echter bleken de voorzetten niet succesvol waardoor de thuisploeg kwam tot een aantal mogelijkheden maar echte kansen bleven uit. Verheydt had in het eerste kwartier een bal kunnen intikken bij de eerste paal. Ook Navratil was gevaarlijk maar zag zijn schot gepakt worden door Mous. In de laatste minuut van de eerste helft moest Mous nog handelend optreden nadat Gino Bosz een vrijetrap door de muur had geschoten.

Grote kansen bleven uit voor de ploeg van Stegeman die het met een handvol mogelijkheden moest doen. Echter bood het veldspel voldoende perspectief voor een goede afloop in de tweede helft.

Die tweede helft was van Go Ahead Eagles vele malen minder. Cambuur voelde zich als een vis in het water met elf spelers achter de bal. Het zorgde voor steeds meer slordigheden bij de Deventer formatie. Kansen en zelfs mogelijkheden bleven uit in de tweede helft. En dus leek de wedstrijd op een teleurstellend gelijkspel uit te draaien.

Echter werden alle oefeningen die afgelopen week op de training geoefend waren beloond. Vier minuten voor tijd kwam Roland Baas op en na een snelle combinatie met Bakx werd het hoofd van Dzepar gevonden. Zijn bal vloog keihard tegen de touwen waardoor Go Ahead Eagles toch de winst weer naar zich toe trok.

Het feest werd alleen maar groter in de Adelaarshorst. Cambuur moest meer ruimtes weggeven waardoor Navratil kon profiteren. Vier minuten na de 1-0 kon hij na een geweldige rush de wedstrijd definitief in het slot gooien.

Go Ahead Eagles wint opnieuw een thuiswedstrijd in de slotfase en heeft, gezien de tweede helft, de wind wel aardig in de rug. Iets wat met open armen ontvangen wordt door de twaalfde man.