Victor Edvardsen kon een droomstart realiseren, maar met het missen van de strafschop schoot hij eigenlijk het duel in een impasse. PEC Zwolle was dominant, ook een groot deel van de tweede helft waarbij het dankbaar gebruik maakte van gepruts in de Deventer defensie. Een onbegrijpelijke actie van Kersten zorgde er voor dat Deijl in de slotseconde de stand alsnog gelijk trok.

Met Oliver Edvardsen op de plek van de geschorste Willumsson begon Go Ahead Eagles hoopvol. Met de diepte over Victor Edvardsen heen had PEC het moeilijk en het eerste gevaarlijke moment werd direct beloond met een strafschop. Doelman Schendelaar was te laat in het moment met Oliver, maar op tijd bij naamgenoot Victor.

Comfortabeler
Want de Zwolse sluitpost keerde de inzet vanaf 11 meter bekwaam en hielp daarmee zijn ploeg in het zadel. PEC speelde comfortabeler, was ook feller waarmee het de afvallende bal won en dicteerde daarmee het duel. Als Kowet dan de bal had, was het te gehaast en vooral slordig. Het gemis van creativiteit was nijpend, gelukkig gaf men achterop eigenlijk niets weg.

Chemie met publiek
Na de gemiste strafschop had Reijnders nog wel een kans, maar dat was het dan wel tot aan de thee. Na de rust was Go Ahead Eagles fanatieker, met de in ere herstelde ‘linkerkant’ met aanvoerder Kuipers en de rappe Oliver Edvardsen kwam er direct diepgang en gevaar. De chemie met het publiek was er ook plots weer, waardoor de IJsselderby eindelijk leek te ontbranden. Echter was dit van korte duur.

Wippertje
Want Oliver Edvardsen moest er geblesseerd af waardoor Tengstedt zijn debuut maakte. Maar het gemis van de rappe Zweed deed zich gelden, de diepgang was verdwenen, ondanks de ijver van invallers Llansana en Beaten. Onnodig defensief gepruts leek de thuisclub duur te komen staan omdat Thy uiterst koel bleef in de 1 op 1 situatie en De Lange met een wippertje verschalkte.

Eenvoudig overeind
Met Stokkers voor Amofa werd het alles of niets, echter van een echt slotoffensief kwam weinig terecht omdat de rood-gele te voorspelbaar speelde, te veel op één lijn waardoor Zwolle eenvoudig overeind bleef. De allerlaatste bal van Llansana in de 16 van Zwolle bracht toch het geluksmomentje van Deventer op de asgrijze carnavalszondag.

Adelaarshorst deed ontploffen
De uitstekend spelende Sam Kersten dacht even niet na en sloeg het speeltuig met zijn elleboog uit het strafschopgebied. Met hulp van de VAR ging de bal voor de tweede keer op elf meter van Jasper Schendelaar. Dit keer met Mats Deijl als tegenstander die koeler bleek en de Adelaarshorst deed ontploffen. Go Ahead Eagles komt daarmee met de schrik vrij en pakt een gelukkig punt in de altijd beladen IJsselderby.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl