Go Ahead Eagles heeft een pijnlijke en terechte nederlaag geleden tegen FC Oss. In de Adelaarshorst waren de bezoekers de tweede helft beter en na een paar ontsnappingen moest de ploeg van Stegeman vlak voor tijd een tegentreffer slikken. Die 0-1 kwam de ploeg niet meer te boven.

Zonder de geschorste Thomas Verheydt en Julian Lelieveld maar met Cor Agbaljan en Paco van Moorsel, kreeg de Deventer formatie de eerste mogelijkheid van de wedstrijd. Richard van der Venne zag zijn schot in de handen van Olij belanden.
Vijf minuten later had Top Oss op voorsprong moeten staan. Bryan Smeets dook, na een snelle counter, alleen op voor doelman Hobie Verhulst die de situatie uiteindelijk meester bleek. Het 5-3-2 systeem van Top Oss had duidelijk effect. Sporadisch wist Go Ahead Eagles gevaarlijk te worden. De laatste kans van de eerste helft was voor Paco van Moorsel, die een voorzet van Roland Baas binnen had kunnen koppen. Hij trok echter zijn hoofd in waardoor de bal aan zijn hoofd voorbij ging.
In de tweede helft opende Go Ahead Eagles nog aardig. Opnieuw was Paco van Moorsel dichtbij een treffer. Dit keer schoot hij, na een snelle aanval, rakelings voorlangs. In het vervolg koos Go Ahead Eagles veel voor de lange bal en dat had geen effect. Top Oss kreeg steeds meer grip op het duel en werd maar liefst vier keer echt gevaarlijk. Tussen minuut 65 en 85 had de ploeg dikke kansen op een voorsprong. Het liep voor Go Ahead Eagles echter iedere keer net goed af. Totdat Dogan de bal uit een nieuwe kluts goed voor de voeten kreeg en hard inschoot.

Stegeman wisselde nog twee keer en hoopte daarmee nog een punt te bewerkstelligen. Het slotoffensief kwam er uiteindelijk niet waardoor de overwinning, gezien de kansenverhouding, wel terecht te noemen is. Go Ahead Eagles blijft echter koploper maar ziet de top van de ranglijst in elkaar schuiven. Wat Go Ahead Eagles echter meer zorgen baat is het matige voetbal van de laatste drie wedstrijden. Dat zal toch weer moeten verbeteren wil een toppositie reëel blijven.