Een déja vu gevoel dat is wat er overheerste na 90 minuten voetballen in Eindhoven. Go Ahead Eagles dat een ongeïnspireerde indruk maakte tegen Jong PSV werd dan ook van het veld geveegd. Het is voor het tweede jaar op rij dat de ploeg uit Deventer een ongenaakbaar pak slaag krijgt in de lichtstad.

De eerste tekenen van een kansloze avond deden zich al voor na vijf minuten spelen. Een van richting verandert schot kwam boven de kansloze Hobie Verhulst op de lat terecht. Menig supporter zou verwachten dat de ploeg van John Stegeman dan bij de les zou zijn. Niets was minder waar. Na ruim een kwartier kwam Gakpo in vrijstaande positie nadat Gino Bosz nonchalant de bal in de voeten van Gakpo schoof.
De ploeg van Dennis Haar kwam daarmee op een 1-0 voorsprong en had de wedstrijd toen eigenlijk al gewonnen. Het spel van Go Ahead Eagles bleef van een schrikbarend laag niveau waardoor de ploeg van Stegeman nooit in de wedstrijd is gekomen. Jong PSV bleef frivool spelen en zag de koploper wegzakken alsof het in drijfzand stond.
Vlak voor de pauze besliste de thuisploeg het duel definitief. In drie minuten tijd vielen twee treffers. Via Aboukhal en Lundqvist werd de ruststand bepaald op 3-0.
Stegeman wisselde in de rust twee keer. Richard van der Venne en Gino Bosz mochten in de kleedkamer achter blijven en werden vervangen door Orhan Dzepar en Givan Werkhoven.
Het leverde Go Ahead Eagles uiteindelijk niet veel op. Werkhoven was weliswaar trefzeker vijf minuten na de rust. Maar geen enkel moment gaf de Deventer formatie een signaal dat het nog een wedstrijd zou worden. Spits Piroe had de paal namelijk al geraakt alvorens Gakpo, drie minuten na de treffer van Werkhoven, de 4-1 op het bord bracht.
De wedstrijd kabbelde voort, op een voor Go Ahead Eagles, troosteloze en inspiratieloze avond. Een beetje zoals de omgeving waarin gevoetbald werd. Dat mag echter nooit een excuus zijn voor de formatie van Stegeman.
In de slotfase werd het nog 5-1 voor Jong PSV. In de wetenschap dat FC Den Bosch een punt wist te pakken bij Jong FC Utrecht is Go Ahead Eagles koploper af. Gezien het spel van de laatste weken is dat terecht en misschien is dat tussen de oren voor de spelers een stuk makkelijk. De kans op revanche is er al snel weer. Komende vrijdag is Helmond Sport namelijk de tegenstander in de Adelaarshorst.