Go Ahead Eagles heeft ruim 8000 toeschouwers vermaakt, op het puntje van de stoel gekregen en het nog ontzettend spannend gemaakt. De 2-1 thuisoverwinning was weliswaar verdient maar de Deventer formatie gaf dit duel te veel weg om van een soevereine overwinning te spreken.

Het duel begon met drie flinke overtredingen in het eerste kwartier van de wedstrijd. De passie en strijd die deze wedstrijd met zich meebracht kreeg vorm met twee gele kaarten en een snelle wissel aan Almere kant. Hunte moest na tien minuten het strijdtoneel al verlaten en moest zich laten vervangen door Luckassen.

Na een stormachtige openingsfase was Pieter Langedijk de eerste die voor serieus doelgevaar wist te zorgen. Zijn schot scheerde aan over de lat van de katachtig keepende Etemadi. Go Ahead Eagles trok de wedstrijd naar zich toe en kreeg via van Moorsel en Stans de uitgelezen mogelijkheid om op voorsprong te komen. Echter kregen beide spelers een uitstekend aangesneden voorzet van Langedijk niet langs Etemadi. Even later zag Richard van der Venne een bal van de lijn gehaald worden en ook daar was Etemadi weer verantwoordelijk voor.

De wedstrijd werd volledig op zijn kop gezet na een half uur. Scheidsrechter Dieperink zag een overtreding van Roland Baas op een spits Meijer maar uit de herhaling bleek dat Meijer te laat was en Baas raakte. De strafschop werd echter onberispelijk ingeschoten voor captain Vossebelt waardoor de formatie van Stegeman in de achtervolging moest.

De achtervolging werd direct ingezet en Go Ahead Eagles had twee minuten later weer langszij kunnen komen. Veldmate had het vizier echter niet op scherp en zag zijn kopbal, vanuit vrijstaande positie, over gaan. Vlak voor de rust was het echter wel raak. Toen kopte Veldmate een voorzet onbewust na de tweede paal en zag van Moorsel de bal binnen schuiven, 1-1.

De tweede helft werd naarmate de wedstrijd vorderde slordiger van beide kanten. Echter had de ploeg van John Stegeman lange tijd de overhand. Dat leidde in eerste instantie niet tot grote kansen. Het meest noemenswaardige moment was een penalty die Almere dit keer wel had verdient maar niet kreeg. Jeroen Veldmate mocht zijn handen dichtknijpen bij het marchanderen van de scheidsrechter Dieperink. Vervolgens moest Verhulst nog een bal van de lijn halen met zijn voeten alvorens de Deventer formatie weer echt gevaarlijk kon worden.

De Adelaarshorst schreeuwde een kwartier voor tijd om spits Thomas Verheydt. De bonkige spits werd door coach Stegeman aan de kant gehouden. Verheydt had echter tien seconden nodig om tot scoren te komen. Direct na de wissel werd Navratil de diepte ingestuurd door Jeff Stans, Navratil zag Verheydt meelopen en gaf de spits de bal op een presenteerblaadje, 2-1.

In de slotfase waren er mogelijkheden op de definitieve 3-1 maar kreeg Almere ook nog flinke mogelijkheden op de gelijkmaker. Echter wist Go Ahead Eagles de storm, die in de drie minuten blessuretijd aanhield, te overleven waardoor er wederom drie punten bijgeschreven konden worden.