Precies 101 jaar nadat Go Ahead (Eagles) zijn eerste wedstrijd aan de Vetkampstraat speelde heeft de ploeg van Kees van Wonderen een simpele 5-1 zege geboekt op Helmond Sport. In de authentieke retroshirts bleek Bradly van Hoeven de grote man met drie goals.

De thuisploeg startte voortvarend aan het duel en kreeg binnen tien minuten twee grote kansen. Botos zag een schot geblokt worden en even later was Hendriks dichtbij na een harde voorzet van Eersteling. De goede openingsfase kreeg daarna niet direct een vervolg als je puur de kansen optelt. Het veldspel was dermate goed dat Helmond Sport weinig in te brengen had. Tot minuut 25 en een snelle counter. Van Keilegom was de maker van 0-1 toen Helmond Sport voor het eerst in de ogen keek van doelman Gorter.

Go Ahead Eagles herstelde razendsnel en kwam via Van Hoeven op gelijke hoogte. Daar ging wel een fantastische steekpass van Luuk Brouwers aan vooraf. Het restant van de eerste helft bleven beide ploegen in evenwicht zonder dat daarbij Go Ahead in de problemen kwam.

De tweede helft was nog geen minuut onderweg of de voorsprong stond al op het scorebord. Na een goede interceptie van Botos was Van Hoeven wederom trefzeker. Het bleek de opmaat voor een goede en probleemloze tweede helft. Halverwege het tweede bedrijf kwam de 3-1 op het scorebord. Luuk Brouwers kon afronden na een prima bal van Botos. Snel daarna wist Bradly van Hoeven zijn hattrick compleet te maken. De immer hardwerkende Boyd Lucassen gaf tien minuten voor tijd het slotakkoord door de 5-1 binnen te schieten.

De ruime zege maakt het feestweekend compleet en houdt Go Ahead Eagles nog altijd op plek drie van de Keuken Kampioen Divisie.