Na speelronde elf is Go Ahead Eagles koploper af. De Graafschap heeft op doelsaldo de koppositie overgenomen. Te treuren hoeven we echter niet. Ook in de kleine derby tegen AGOVV liet Go Ahead Eagles zien te beschikken over een zeer degelijke ploeg.  Waar AGOVV geen enkele mogelijkheid werd gegund kreeg de thuisploeg een handvol uitstekende kansen om de wedstrijd in hun voordeel te beslissen. Met name de tweede helft werden de Apeldoorners bij vlagen stevig onder druk gezet maar misten de aanvallers scherpte voor de goal of bleek doelman Postma met hulp van de paal een niet te nemen horde. Deze avond verspeel je door het ontbreken van voldoende scorend vermogen helaas twee punt.

Zorgelijk is het uitvallen van Koen van der Biezen en Marco Parnela. Zij leken beide met een forse blessure aan respectievelijk de knie en het bovenbeen het speelveld te verlaten. Onderzoek moet uitwijzen hoe de ernst van de blessures is. Na Patrick Gerritsen dus weer twee dragende spelers die wellicht enige tijd vanaf de kant moeten toekijken. Gelukkig is er ook goed nieuws te melden uit de ziekenboeg. Jules Reimerink gaat maandag zijn eerste oefenminuten maken en Jordy Zuidam hoopt dit voorbeeld spoedig te volgen. Daarnaast maakte Reza Ghoochannejhad een nieuwe start in het rood-geel.

Volgende week wacht de topper tegen Cambuur Leeuwarden wederom in onze eigen Adelaarshorst. Weer een affiche om naar uit te kijken. Cambuur wist in en tegen Veendam in blessuretijd de eerste nederlaag van dit seizoen af te wenden. Hier ligt voor de mannen van Ulderink dus een mooie uitdaging te wachten. Let op, de wedstrijd begint om 19:30 uur.

Stem hier voor uw man of the match.