Go Ahead Eagles is na het behalen van de eerste periode de tweede gestart met een remise in en tegen Den Bosch.  Een resultaat waar je mee kunt leven mede gezien de ongeschreven voetbalwet dat na een periodewinst doorgaans een nederlaag volgt. De eindstand was binnen het halve uur al bereikt. Koen van der Biezen bracht in de 22ste minuut de openingsgoal op het scorebord waarna Fabio Caracciolo zes minuten later de stand gelijk wist trekken. Tegenvaller was het uitvallen van Patrick Gerritsen met een gebroken middenhandsbeentje. Onduidelijk is of dit consequenties heeft voor de komende wedstrijden. Door het puntverlies kruipen de achtervolgers dichterbij, maar behouden we nog altijd de koppositie. Volgende week staat de kleine derby op het programma tegen AGOVV waarna een week later Cambuur Leeuwarden op bezoek komt. Twee zeer interessante ontmoetingen in een volle Adelaarshorst die tot op heden een onneembare vesting lijkt te zijn. Blijkt dit over twee wedstrijden nog zo, dan is een langdurig verblijf in de absolute top van de Jupiler league gegarandeerd.

FC Den Bosch – Go Ahead Eagles 1-1 (1-1)
22. Koen van der Biezen 0-1
28. Fabio Caracciolo 1-1

Scheidsrechter: Tom van Sichem.
Toeschouwers: 3.986
Geel: Paco van Moorsel, Benny Kerstens (FC Den Bosch), Dave Bus, Jonathan Vosselman, Timon van Leeuwen, Koen van der Biezen, Marco Parnela (Go Ahead Eagles).