Het was adembenemend, knotsgek, niet te harden van de spanning en ontzettend spannend. Go Ahead Eagles wist tot twee keer toe een achterstand van twee goals (0-2 en 1-3) ongedaan te maken en met 4-3 te winnen van Fortuna Sittard. Door die zege klom de ploeg van Kees van Wonderen naar plek 8 in de Eredivisie. Een waanzinnig knappe prestatie van de Deventer formatie.

Het begon allemaal minder sprankelend. Fortuna Sittard verkreeg binnen twintig minuten een ruime voorsprong. Een harde knal was Warner Hahn te machtig en even later bleek ook een droge schuiver tegen de touwen te belanden. Go Ahead Eagles leek halverwege de eerste helft al verslagen. De benen leken zwaar aan te voelen bij de thuisploeg. Fortuna had namelijk geen enkele moeite om op de been te blijven ondanks dat de thuisploeg veelal de bal had.

Pas na tien minuten in de tweede helft kwam Go Ahead Eagles terug in de wedstrijd. Brouwers tikte binnen na een blunder van Van Osch binnen. Twee minuten later leek de wedstrijd weer beslist. Tekie schoot op schitterende wijze raak waardoor het verschil weer twee was.

Met Heil in plaats van Oratmangoen trok Van Wonderen ten aanval. Fortuna moest ver achteruit en kwam in het spel niet meer voor. De aansluitingstreffer viel na een uur voetballen. Cardona kopte raak waardoor de wedstrijd opnieuw open was. Daarna beukte de thuisploeg flink op de deur maar Fortuna leek stand te houden. Zeven minuten voor tijd bracht Cordoba verlichting voor de thuisploeg. De 3-3 stond op het scorebord en Go Ahead wilde nog meer.

De thuisploeg kreeg waarvoor het voetbalde. Vlak voor het verstrijken van de officiële speeltijd werd Brouwers de gevierde man. Zijn kopstoot bleek de beslissing in het duel waardoor Go Ahead Eagles de wedstrijd alsnog won. Toch had het in de extra tijd nog anders kunnen aflopen. Fortuna raakte in vier minuten extra tijd tot tweemaal de lat.

Door de overwinning stijgt Go Ahead Eagles naar plek 8 en met 16 punten vaart de Deventer formatie een uitstekende koers.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl