FAQ items aan het laden...

Mazzelpunt bij rentree van Staa

GA Eagles heeft een punt gewonnen bij de rentree van Jan van Staa. In de Adelaarshorst kwam zijn ploeg met mazzel aan de 1-1 en had het ook het nodige geluk dat jong PSV niet meer ballen achter Stevens schoot. Van een effect was nog geen sprake.

In een ouderwetse 1-4-3-3 opstelling startte van Staa zoals het thuispubliek van GA Eagles gewend is. Zoden aan de dijk zette het niet. In een bedroevende eerste helft werd alleen Sam Hendriks gevaarlijk. Zijn schot belandde op de bovenkant van de lat. Daarvoor had Malen al de lat geraakt namens de bezoekers.

Diezelfde Malen schoot jong PSV na een klein half uur op voorsprong. Dat deed hij na enorm geklungel van Dzepar. De ongelukkig spelende linksback schoot de bal voor de eigen goal langs en bracht daarmee Joey Suk in de problemen. Toen Suk vervolgens op de bal ging staan was het afwerken voor Malen een koud kunstje.

Namens GA Eagles was vervolgens Sjoerd Overgoor dichtbij de gelijkmaker. Hij schoot vanaf de rand van het strafschopgebied rakelings naast. In het vervolg van de eerste helft was jong PSV meerdere malen dichtbij de 0-2. De ploeg van Dennis Haar liet het na om de wedstrijd te beslissen.

Na de pauze leek GA Eagles beter uit de kleedkamer te komen. Pieter Langedijk dwong van Osch tot een redding. De storm van de thuisploeg ging al snel weer liggen ,waarna de bezoekers de controle over de wedstrijd weer kregen. Via Lundquist was jong PSV nog het dichts bij een tweede treffer. Maar zijn schot spatte uiteen op de paal. Dat Beltrame de ploeg van Jan van Staa twintig minuten voor tijd op 1-1 schoot was een klein wonder. Het geluk was aan de kant van GA Eagles. Doelman van Osch liet namelijk een bal door zijn handen glippen.

In de laatste twintig minuten speelde GA Eagles met meer strijd maar dwong het nauwelijks iets af. Jong PSV was, met een poging op de paal, nog het dichtstbij de winnende treffer. Uiteindelijk viel die niet en mocht de thuisploeg blij zijn dat jong PSV GA Eagles spaarde.

2017-12-12T23:43:52+01:0012 december 2017|Verslagen|