Calderwood heeft nog altijd geen punten laten liggen. Ook de vierde wedstrijd onder zijn bewind werd in winst omgezet. Zoals hij zelf verklaarde bleek de thuiswedstrijd tegen Emmen wel de minste tot nu toe. Die conclusie kan iedereen onderschrijven want veel te genieten viel er niet. Maar in deze fase is winst het enige dat telt. De wedstrijd begon nog wel aardig. Nadat Marnix Kolder al in de eerste minuut de kruising raakte was het in de 13de minuut wel raak. Een droge schuiver van dezelfde Kolder buiten bereik van de doelman van Emmen bracht het enige doelpunt van de avond in de boeken.  Omdat enkele kansen op meer niet werden verzilverd bleef Emmen geloven in een punt en had het balletje zomaar een keer verkeerd kunnen vallen.

Gezien de overige uitslagen volstaat een gelijkspel mogelijk niet in Sittard komende vrijdag. Calderwood gaat dan ook voor zijn vijfde overwinning op rij teneinde deelname aan de  play offs te realiseren. Een grote schare Eagles fans zal de ploeg waarschijnlijk ondersteunen bij de finale tegen Fortuna. De twee bussen van de SV zijn inmiddels volgeboekt.

Foto’s van de wedstrijd vindt u in ons fotoalbum

Stem hier op uw man of the matcht .  https://www.sv-gae.nl/stemmen.html