Go Ahead heeft vrijdagavond de eerste van twee thuiswedstrijden op een rij in winst omgezet.  Vooraf leek Emmen de ideale tegenstander om het gat met de top vijf te dichten.  Dit gevoel werd nog eens aangewakkerd toen na een kleine vijf minuten Kolder een prachtige aanval afrondde, 1-0.  Het werd echter geen makkelijke avond omdat de bevrijdende 2-0 uit bleef. Sterker nog, kort na rust kwam Emmen langszij door een strakke schuiver van Metaj, buiten bereik van Marsman. Een wedstrijd simpel over de streep trekken zit er nog niet in. Verdedigende hardheid ontbreekt nog te vaak. Kenmerkend hiervoor is misschien wel het lage aantal gele kaarten. Ook vrijdag werd de wedstrijd weer afgesloten met een ‘clean sheet’. De verdiende overwinning kwam er gelukkig wel. Een schot van afstand van Promes werd niet voldoende verwerkt door oud Eagles van der Vlag. 2-1.

Foto’s van de wedstrijd en de afterparty in het supportershome vind je hier.

Stem hier op uw man of the match.