Go Ahead Eagles heeft de laatste thuiswedstrijd van het seizoen met 3-1 gezegevierd over RBC Roosendaal. Na een matige periode een welkome overwinning in de aanloop naar de play-offs.
Met de terugkeer van Colak en de Groot in de aanvalslinie werd al snel het net gevonden, al kwam hier wel de hulp van de tegenstander aan te pas welke de bal in het eigen doel gleed na een schot van Kieftenbeld. De 2-0 volgde niet veel later toen Donny de Groot de buitenspelval omzeilde en genadeloos de trekker overhaalde. Na een onoplettendheid in de verdediging wist RBC de aansluiting te bewerkstelligen leek de spanning even terug te komen, echter de achterste linie met weer een soevereine Bus naast de teruggekeerde Michael Jansen hield de deur op slot. 23 tellen na de thee gooide Reimerink de wedstrijd op slot door de 3-1 binnen te schieten. De overwinning kwam hierna  nimmer meer in gevaar en kon er toegewerkt worden naar het hoogtepunt van de avond. Na bijna twee jaar ernstig blessureleed maakte Ceriel Oosthout onder luid applaus van het talrijke publiek zijn rentree in de hoofdmacht. Het moet voor hem een fantastisch moment zijn geweest.

Volgende week volgt de laatste wedstrijd van de competitie in en tegen het door financiële sores geplaagde Veendam. De problemen zijn bij de Groningers zo groot, dat het maar zo het laatste bezoek kan zijn aan de Lange Leegte.
Voor Go Ahead Eagles zaak de stijgende vorm vast te houden en met een goed gevoel de play-offs in te gaan. Volgende week weten we pas wie onze tegenstander gaat worden en of we met een uit- of thuisduel beginnen. De terugkeer van enkele belangrijke krachten en het vertoonde spel gisteravond geeft de burger in ieder geval weer moet. De wedstrijd is voor Go Ahead Eagles supporters te bezoeken met een autocombi.

Stem hier op uw man of the match.