Go Ahead Eagles heeft in een tumultueus duel de punten aan de gasten uit Helmond gelaten, 2-3. De gebeten hond was scheidsrechter Sanders die wederom erg veel moeite had de wedstrijd tot een goed einde te brengen. In de 55ste minuut stuurde hij Houtkoop met rood van het veld, een uiterst discutabele beslissing. Na aanhoudende spreekkoren werd de wedstrijd tijdelijk stilgelegd waarbij naar verluidt het Go Ahead Eagles zelf was die hier na 75 minuten bij de scheidsrechter op had aangedrongen.
En de avond was nog wel zo goed begonnen. Al na 5 minuten zette Marnix Kolder de thuisploeg vanaf elf meter op voorsprong. De gasten uit Helmond raakten hierdoor echter niet van de wijs en kwamen binnen het half uur al op gelijke hoogte. 1-1 bleek ook de ruststand.
De veldverwijzing van Houtkoop drukte na rust een grote stempel op de wedstrijd. Helmond maakte goed gebruik van de overtal situatie en kon snel uitlopen naar een 1-3 voorsprong. De wedstrijd leek gespeeld ware het niet dat de eindspurt van de thuisploeg Helmond nog aan het wankelen bracht. Verder dan de aansluitingstreffer kwamen de mannen van Joop Gall echter niet. Janota benutte de door hem zelf versierde strafschop. Opmerkelijk was hierbij dat hij brutaal de bal opeiste terwijl Kolder de aangewezen man leek te zijn gezien zijn blik naar de bank.
Voldoende gesprekstof dus deze week.