Even leek Go Ahead Eagles weer op een nieuwe bekerstunt af te stevenen. Ruim een uur deed de thuisploeg absoluut niet onder voor de subtopper uit de eredivisie maar liet het de gecreeerde kansen onbenut en riep daarmee het onheil over zichzelf af. Een kleine tempoversnelling van de gasten rond de zeventigste minuut bracht de eindstand van 0-2 op het scorebord.
Het verschil zat hem dus in de effectiviteit zoals vaker tussen een club uit de Jupiler league en een divisie hoger. Het bekertoernooi komt in tegenstelling tot het afgelopen seizoen dus snel tot een einde. Jammer maar geen drama. Wanneer dezelfde wedstrijdinstelling in de competitie een vervolg krijgt kan een positie in de top vijf niet lang uitblijven, te beginnen maandag in en tegen Emmen.