20 competitiewedstrijden op rij is Go Ahead Eagles inmiddels ongeslagen gebleven. De 2-3 overwinning op FC Den Bosch zorgde niet alleen voor een historisch hoogtepunt maar ook voor aansluiting met de bovenste ploegen.
Na 50 seconden had Berden de 0-1 al op de schoen. Op vier meter van het doel koos de snelle buitenspeler voor de korte hoek waardoor hij Van der Steen een kans gaf. De doelman van Den Bosch greep deze kans met beide handen aan.
De volgende kans was wederom voor Go Ahead Eagles, dit keer was een voorzet van Navratil niet zorgvuldig genoeg om Van der Venne te laten ‘afdrukken.’ Het eerste gevaar van Den Bosch was na zeven minuten. Een schot van Brouwers ging voorlangs maar de volgende poging van Felida (25 meter) was wel raak.
Go Ahead Eagles bleef de betere partij maar kwam niet tot de grote kansen die ze in het eerste kwartier wel kregen. De twijfels sloegen helemaal toe op het moment dat Bouyaghlafen halverwege de eerste helft de voorsprong verdubbelde. De behendige aanvaller kopte raak nadat Bosz hem kwijt was en Verhulst te laat uit zijn doel.
Nog geen minuut later kwam de ploeg van Jack de Gier terug in het duel. Een volley van Berden vloog achter doelman van der Steen binnen waardoor de wedstrijd direct weer open was.
Daarna was de Deventer formatie de betere partij maar tot scoren kwam het, mede door slordigheden voorin, nog niet.
Na de hervatting kreeg Go Ahead Eagles de thuisploeg direct onder druk. Van der Venne schoot na 5 minuten de 2-2 hard tegen de touwen. Vanaf dat moment kon de rood-gele brigade op zoek naar een voorsprong. Die verkreeg het na 70 minuten via Corboz, nadat de ingevallen Edqvist een prima steekpass had gegeven.
In de slotminuten kreeg Den Bosch via Rodriquez nog een enorme kans op de gelijkmaker. Verhulst kreeg zijn hand tegen de bal waardoor er slechts een corner over bleef. In de vier minuten extra tijd heeft Go Ahead Eagles nog drie kansen gehad om te scoren. Maar een doelpunt bleef uit.
Doordat de formatie van De Gier nu twintig wedstrijden ongeslagen is gebleven is een eeuwenoud record uit de boeken. Een knappe prestatie maar extra fijn omdat de ploeg volop meedoet voor de bovenste plekken.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl