Afgelopen zondag verloor Go Ahead Eagles met 2-0 in De Kuip van Feyenoord, maar toonde zich dapper en weerbaar. Een nederlaag met perspectief.

Met 800 meegereisde fans vanuit Deventer startte Go Ahead Eagles eerst voorzichtig. Na zo’n 20 minuten kroop de ploeg van Van Wonderen meer uit zijn schulp en deelde diverse speldenprikjes uit richting de Feyenoord defensie. Op de achterlijn werd de lankmoedige Malacia afgetroefd door de gedreven Brouwers en Berden bediende Lidberg, echter kreeg de Zweed de bal niet tegen de touwen.

Aan de andere zijde was doelman Hahn erg attent op een goede kopbal van Burger, katachtige tikte de sluitpost de bal bekwaam over zijn lat. De sterk opererende Brouwers had na een lange rush een slap schotje in huis, waardoor hij zijn goede optreden geen glans kon geven. Na de thee voerde Feyenoord het tempo wat meer op wat de Deventer ploeg aan het wankelen bracht.

Hahn handelde weer bekwaam op een volley van Til en Jahanbaksh kopbal werd eenvoudig onschadelijk gemaakt. In de korte hoek was Hahn weer te vinden toen Til hem daar testte.Aan de andere kant was de rappe Berden een plaag voor de Rotterdamse defensie toen hij een solo wilde bekronen met een schuiver in de verre hoek, Bijlow voorkwam de 0-1.

Een fout van doelman Hahn was benodigd voor de openingstreffer, Sinistera kroop van links naar binnen de de GA Eagles sluitpost had de bal niet klem waardoor het een eenvoudige intikker werd voor Bryan Linssen. Na de 0-1 bleef GA Eagles wel in het duel en dat zag je ook aan het team. Botos kopte vervaarlijk op doel en onderstreepte het positieve spel. Verdediger Nauber stapte mee naar voren om een gelijkmaker af te dwingen, echter vanuit een omschakeling werd Linssen weggestuurd.

Linssen scoorde fraai en besliste daarmee het duel. In de slotfase haalde Cardona vervaarlijk om en voorkwam het aluminium een derde treffer van Linssen. Daarmee was het klaar en staat Go Ahead Eagles na twee duels op nul punten en nul gescoorde doelpunten. Toch leeft het positivisme rondom het elftal, mede vanwege het positieve spel. De komende wedstrijden moet dat wel punten gaan opleveren als Sparta naar Deventer komt, in Leeuwarden Cambuur de tegenstander is en de IJsselderby in de Adelaarshorst wordt afgewerkt.

Man of the match werd het publiek. Niet de Feyenoord fans, want die waren bijna niet te horen buiten de twee doelpunten om. De Eagles aanhang was constant vocaal aanwezig en zorgde voor een geweldige ambiance.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl