De Supportersvereniging heeft het duo Sjoerd Overgoor en Bart Vriends uitgeroepen tot Eagle(s) van het jaar. Een unicum, vanwege een aantal oneffenheden in het stemsysteem.

Bug in systeem

Zo is het altijd mogelijk geweest om na afloop van iedere wedstrijd ook een stem uit te brengen op spelers die niet in het veld hebben gestaan. Omdat dit meestal om een enkele stem ging en deze nauwelijks van invloed waren op de totaalstand hebben we hier verder geen aandacht aan besteed. Dit seizoen, en zeker tijdens de laatste wedstrijden, is er echter handig gebruik gemaakt van deze ‘bug’ en is het niet met zekerheid te zeggen wie van de twee koplopers uiteindelijk de meeste stemmen heeft ontvangen.

Waardering

Sjoerd Overgoor en Bart Vriends hebben geruime tijd zij aan zij de ‘Eagle van het jaar’-verkiezing gedomineerd en stonden een straatlengte voor op de concurentie, waardoor wij hebben gemeend dat zij beiden de titel verdienen. De inbreng van beide sterkhouders is enorm gewaardeerd door onze supporters en de sympathie voor beide spelers is dan ook groot. Sjoerd Overgoor prolongeert hiermee deze eretitel. Aangezien vandaag bekend is geworden dat de middenvelder de club gaat verlaten voor SC Cambuur, zal hij zijn titel volgend seizoen helaas niet meer kunnen verdedigen.

Huldiging

Bij vele supporters bestaat de vrees dat ook Bart Vriends volgend jaar niet meer in het rood-geel te bewonderen zal zijn, al is dat vooralsnog niet aan de orde. Wij feliciteren Bart en Sjoerd met hun verkiezing en gaan op zoek naar een geschikt moment voor de huldiging, al zal dat door het vertrek van Sjoerd Overgoor nog niet eenvoudig worden.

Iedereen die het afgelopen seizoen onze site heeft bezocht om een stem op hun favoriet uit te brengen; bedankt! Hoe de ‘Eagle van het jaar’ verkiezing er volgend seizoen uit gaat zien is nog niet zeker. De ‘bugs’ in het systeem moeten er in ieder geval uit.