Go Ahead Eagles heeft weer nagelaten de aansluiting met de top vijf tot stand te brengen. In een gelijkopgaande strijd, op het door de ijzige oostenwind steeds harder wordende veld, trokken de kasteelbewoners uit Rotterdam uiteindelijk aan het langste eind.

Twee enorme persoonlijke fouten luidden de nederlaag in. Al na zes minuten verliet Jan Kromkamp met de bal aan de voet het centrum van de verdediging om deze vervolgens zo maar in de voeten te schuiven van een tegenstander. Deze maakte handig gebruik van de achtergelaten ruimte door Bilate eenvoudig alleen voor een vervolgens kansloze Van der Vlag te zetten. In de 61ste minuut bracht de in de Adelaarshorst moeizaam debuterende Fachtali orde op zaken. Na een scrimmage voor het doel wist hij de bal het laatste zetje te geven. Toen de wedstrijd op een gelijkspel leek uit te draaien kreeg Sparta echter ook de tweede treffer in de schoot geworpen. Dramatisch uitverdedigen van invaller Ruud Wellenberg deed de bal in de 86ste minuut bij Bokila belanden. De 1-2 was vervolgens een koud kunstje voor de spits van Sparta. In blessure tijd dacht Wellenberg zijn fout nog te herstellen. Een geweldige redding van doelman Pellatz verhinderde echter dat de misschien wel verdiende gelijkmaker in de kruising verdween.

Foto’s volgen later.

Stem hier https://www.sv-gae.nl/stemmen.html op uw man of the match